Opracowaliśmy nową metodykę wyceny –oceniliśmy wartość spłat dłużników, którzy znajdowali się już w bazie naszego klienta, a następnie na podstawie ich charakterystyki przewidzieliśmy wartość spłat pozostałych długów.
Metodyka ta, oparta na analogii do procedury propensity score matching i korzystająca z mikrosegmentacji, pozwoliła przenosić wyniki i szacunki pomiędzy dwoma bazami danych – klientów własnych i klientów zewnętrznych – ze zdefiniowanym prawdopodobieństwem. Dzięki niej określić można było oczekiwany poziom spłat, ich trend oraz ryzyko związane z każdym z mikrosegmentów.
PROBLEM
- Ile wart jest jeden z największych portfeli długów wystawionych na sprzedaż w Polsce?
- Czy oszacowania można dokonać inaczej niż robiliśmy to dotychczas?
ROZWIĄZANIE
- Podział bazy długów na klientów znanych firmie i nieznanych - zastosowanie na tej podstawie różnych metod szacowania wartości spłat.
- Uwzględnienie informacji o historycznych spłatach klientów w sposób detaliczny.
- Przeprowadzenie analitycznego mapowania mikrosegmentów klientów nieznanych na własną bazę klientów, przy pomocy cech różnicujących prawdopodobieństwo spłaty.
Efekt/korzyści:
- Bardziej precyzyjne oszacowanie wartości pakietu pozwalające na bezpieczną negocjację ceny

Ocena prawdopodobieństwa spłaty długu dla klientów bez znanej historii.
Szczegóły projektu
Zainteresowaliśmy Cię?
Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.
