Zwiększenie efektywności kampanii sprzedażowej kredytu obrotowego

Tekst przeczytasz w: 2 minuty.
Celem naszego klienta było zwiększenie sprzedaży kredytów obrotowych i redukcja kosztów prowadzenia kampanii tego produktu.

Zrealizowaliśmy te założenia dzięki budowie modelu dobierającego grupy docelowe kampanii na podstawie skłonności do skorzystania z oferty. Przeprowadzona analiza pozwoliła także na zrozumienie motywacji klientów i dobór najskuteczniejszych komunikatów.

 

PROBLEM

  • Brak wsparcia analitycznego, niska skuteczność i wysokie koszty kampanii z obszaru kredytów obrotowych.
  • Oczekiwania co do podniesienia wagi tego produktu w ofercie banków skierowanej do firm.

ROZWIĄZANIE

  • Budowa modelu predykcyjnego dla klientów instytucjonalnych (mikroprzedsiębiorstwa i MŚP) – ogólna skłonność do aktywnego korzystania z kredytu obrotowego.
  • Identyfikacja i profilowanie grup klientów o wysokiej skłonności do korzystania z kredytu obrotowego w oparciu o model, ale go nie posiadających.
  • Identyfikacja barier na poziomie analitycznym dzięki profilowaniu oraz na poziomie biznesowym - poprzez analizę procesu kampanijnego i procesu oceny ryzyka.
  • Wdrożenie cyklicznego, miesięcznego procesu scoringowego dostarczającego informacji o skłonności do skorzystania z oferty na kredyt obrotowy.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Zbudowany i wdrożony mechanizm comiesięcznego scoringu klientów pod kątem skłonności do zakupu kredytu obrotowego.
  • Lepsze rozumienie struktury bazy klientów i ich potrzeb kredytowych dzięki profilowaniu. Możliwość budowania komunikatów sprzedażowych w sposób lepiej dopasowany do klienta.
  • Redukcja kosztów działań sprzedażowych poprzez nieoferowanie do klientów o niskiej skłonności do korzystania z produktu.
  • Lista klientów uporządkowana od tych o najwyższej skłonności do zakupu kredytu obrotowego.

 

Kredyt obrotowy

Ocena efektywności modelu

 

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

6 tygodni

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki.


Udostępnij artykuł w social mediach



Branże:
bankowość

Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor