Predykcja poziomu akceptacji ceny

Tekst przeczytasz w: 1 minutę.
Dla jednej z największych firm z branży FMCG przygotowaliśmy rozwiązanie pozwalające określać w czasie rzeczywistym minimalny poziom rabatu, który skłoni danego klienta do zakupu danego produktu.

 

PROBLEM

  • Optymalizacja nakładów na promocje towarów.
  • Niska marża i wysokie koszty rabatów indywidualnych udzielanych w ramach promocji.

ROZWIĄZANIE

  • Wykorzystanie danych sprzedażowych i informacji o klientach w celu:
    • Określenia mikrosegmentów klientów cechujących się podobnym poziomem akceptacji ceny,
    • Prognozowania oczekiwanego poziomu pogłębienia ceny.
  • Automatyczne wyznaczanie predykcji ceny maksymalnej dla każdego klienta i dla każdego indeksu (SKU) z osobna, z zachowaniem charakterystyki sprzedażowej danego indeksu, w tym sezonowości cen przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji.
  • Automatyczne korygowanie rekomendacji analitycznych z uwzględnieniem marginesu bezpieczeństwa cen i indywidualnych warunków cenowych.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Zwiększenie marżowości sprzedaży.
  • Automatyzacja procesu zarządzania ceną oferty.

 

Ceny maksymalne

Siei neuronowe to jeden z algorytmów, który może być wykorzystany do predyckji akceptacji ceny

 

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

8 tygodni

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 1 osoba odbierająca wyniki.


Udostępnij artykuł w social mediach



Branże:
fmcg

Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor