W momencie pojawienia się klienta w kanale kontaktu, konsultant ma przygotowaną w systemie CRM ofertę, która aktualnie cechuje się największym prawdopodobieństwem zakupu przez tego klienta.
PROBLEM
- Okazje sprzedażowe związane z ruchem przychodzącym nie były obsługiwane komunikacją spersonalizowaną. Pojawiający się w kanale kontaktu klient otrzymywał standardowe komunikaty dotyczące oferty banku.
ROZWIĄZANIE
- Budowa modelu „Next Best Offer” – zestawu stabilnych reguł dla około 20. produktów, które mogą być zaoferowane klientowi w komunikacji w ramach procesu jego obsługi.
- Wdrożenie modelu do scoringu – baza klientów jest pre-scorowana, a informacje o kolejnych propozycjach dla klientów oczekują w kanale komunikacji.
- Aktualizacja ofert dokonywana jest co dwa tygodnie.
Efekt/korzyści:
- Wykorzystanie kanałów pasywnych do oferowania produktów.
- Wzrost sprzedaży wśród klientów kontaktujących się z bankiem.
Przykładowe reguły Next Best Offer wdrożone w kanałach kontaktu z klientami
Szczegóły projektu
Zainteresowaliśmy Cię?
Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.