System rekomendacji produktowych w B2B i ustalenie minimalnego rabatu

Tekst przeczytasz w: 2 minuty.
Projekt realizowany dla jednej z największych firm hurtowych z branży FMCG.

Głównym wyzwaniem było dostarczenie informacji, które pozwolą zbudować elektroniczny system rekomendacji (offline) i przewidzieć minimalny poziom rabatu, który skłoni klienta do zakupu. W ramach projektu tworzone były również modele określające wysokość potencjalnej sprzedaży artykułów w punkcie handlowym.

PROBLEM

  • W wyniku silnej presji na (mało skuteczne) promocje zbyt często dochodzi do nadmiernego zatowarowania i następnie strat i zwrotów. Organizacja nie ma narzędzia, dzięki któremu mogłaby określić „limit” dla działań promocyjnych w stosunku do poszczególnych punktów handlowych.
  • Nieznany poziom lojalności klientów – organizacja nie wie, czy klient towaruje się tylko u niej, czy i ile towaru również zamawia w innych hurtowniach.
  • Znalezienie sposobu na powiązanie „limitu” i potencjału sprzedażowego.

ROZWIĄZANIE

  • Przygotowanie modeli prognozujących oczekiwaną wysokość sprzedaży w oparciu o dane sprzedażowe oraz dane o charakterystyce otoczenia geograficznego (m.in. występowanie „driverów” ruchu w punktach handlowych) i cechy punktów handlowych (np. powierzchnia sklepu/magazynu, liczba stanowisk kasowych itd.)
  • Zbudowanie adekwatnego benchmarku uwzględniającego typ działalności klientów.
  • Uwzględnienie sezonowości sprzedaży w procesie scoringu modeli.

 

 

Efekt/korzyści:

  • Bardziej efektywne wykorzystanie środków na promocje – inwestowanie w relacje z klientami o niższym poziomie zakupów, ale o wysokim potencjale.
  • Zmniejszenie kosztów poprzez zmniejszenie nieskutecznych działań promocyjnych, czyli działań kierowanych do klientów , dla których modele potencjału wskazują poziom zakupów zbliżony do wyliczonego potencjału.

 

Potencjał ECD

Schemat analizy potencjału klienta

 

Szczegóły projektu

 

Czas realizacji

8 tygodni

Oprogramowanie

PS CLEMENTINE PRO

Zaangażowany zespół

Predictive Solutions - 2 osoby.

Po stronie klienta - 2 osoby zaangażowane bezpośrednio i 2 osoby odbierające wyniki.


Udostępnij artykuł w social mediach



Branże:
fmcg

Zainteresowaliśmy Cię?

Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.

Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Większy kursor