Kwantyle, kwartyle, percentyle (miary położenia)
Kwantyle wykorzystujemy do określenia pozycji danej wartości na tle innych w grupie lub populacji. Powiedzmy, że otrzymaliśmy wyniki egzaminów maturalnych z matematyki. Chcesz...
Kwantyle wykorzystujemy do określenia pozycji danej wartości na tle innych w grupie lub populacji. Powiedzmy, że otrzymaliśmy wyniki egzaminów maturalnych z matematyki. Chcesz...
Test niezależności chi-kwadrat jest jednym najpopularniejszych testów statystycznych. Stosuje się go w celu sprawdzenia, czy między dwiema zmiennymi jakościowymi występuje istotna...
Grupa testów t Studenta służy do porównania ze sobą dwóch grup wyników, zmierzonych za pomocą średniej arytmetycznej.
Średnia jest jedną z najbardziej popularnych i najczęściej stosowanych miar statystycznych. Sama w sobie nie jest wyczerpującym wskaźnikiem i pozwala jedynie na określenie...
Moc testu to prawdopodobieństwo wykrycia istotnego statystycznie efektu, gdy faktycznie taki w badanej populacji występuje.
Customer Satisfaction Index (CSI), czyli wskaźnik satysfakcji konsumenta, jest metodą wykorzystywaną w marketingu do oceny zadowolenia klienta z produktów lub usług dostarczanych...
Customer Effort Score (CES) jest obok Net Promoter Score (NPS) i Customer Satisfaction (CSAT) jednym głównych wskaźników związanych z satysfakcją klienta.
Celem analizy czynnikowej jest wyjaśnienie jak największej części zmienności przy pomocy jak najmniejszej liczby zmiennych.
Główną ideą regresji jest przewidywanie wartości zmiennej zależnej (inaczej też określanej jako przewidywana, wyjaśniana) na...
Chętnie porozmawiamy na tematy dotyczące zastosowania analizy danych w twoich działaniach.
Dysponujemy wiedzą z wielu obszarów i znamy specyfikę branż.